Daar ben ik dan! - Reisverslag uit Trivandrum, India van Nicky Huhl - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan! - Reisverslag uit Trivandrum, India van Nicky Huhl - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan!

Blijf op de hoogte en volg Nicky

26 November 2014 | India, Trivandrum

Nou daar ben ik dan. Wat een reis maar nog meer, wat een beleving nu al.
Allereerst de heenreis. Natuurlijk begon ik mijn koffers veel te laat in te pakken. De avond ervoor gooide ik de laatste dingen in mijn koffer om die vervolgens te wegen met Davide's handy gadget; de bagageweger. Die kwam wat hoger uit dan verwacht, ik had namelijk al 37 kilo in mijn koffer terwijl ik 30 mee mocht nemen. Na heel lang overwegen heb ik uiteindelijk alleen het allerbelangrijkste meegenomen; bedspullen, ondergoed en kilo's aan boeken. :P
Aangekomen op schiphol bleek echter dat ik maar 13 kilo in mn koffer had, de bagageweger stond namelijk niet op kilo's maar op iets anders wat ik alweer ben vergeten.
Maar goed, ik had gelukkig al mn boeken wel meegenomen dus het maakte me niet zoveel meer uit. Tijdens de overstap had mijn 2e vlucht 4 uur vertraging maar dat was geen enkel probleem want in abu dabi heb ik een zweeds meisje leren kennen die gaat backpacken in India. De tijd vloog zo voorbij.
Eenmaal aangekomen in India ben ik op zoek gegaan naar mijn bestelde taxi, als die er nog zou staan. En ja hoor, die arme jongen had 4 uur lang op mij gewacht! Bij aankomst in de Ashram wilde ik em wat geven maar zelfs dat wilde hij niet.. Goeie eerste kennismaking met de Indische bevolking. ;)

Dinsdag 25-11
Eenmaal daar aangekomen kreeg ik een kamer toegewezen. Een piepklein appartementje die je deelt met 3 anderen. Alleen deelde ik mijn kamer met 1 ander meisje die sinds mijn aankomst geen woord heeft gesproken, op de indische liedjes na. Ik ben op zoek gegaan naar een winkeltje voor gepaste kleding aangezien iedereen me nakeek met mijn "belachelijke" kleding. Helaas bleek de winkel niet in staat te zijn mij te helpen en moest ik morgen terug komen. Ik ben terug gegaan naar m'n kamer om uit te rusten na zo'n lange reis. Ik ben op bed gaan liggen waarna mijn kamergenoot wierook aanstak en indische liederen begon te zingen waardoor ik heerlijk in slaap kon vallen. Ik heb de hele dag geslapen, zo kapot was is.

Woensdag 26-11 05-30 - 12.00
Vanochtend stond ik 05.30 op. Ben naar de tempel gegaan en heb de eerste ochtend meegezongen (nouja... eigenlijk meer geluisterd) van de 108 namen en de 1000 namen van de Goddelijke Moeder Sri. En geloof me, daar ben je wel even mee bezig. :P
Eigenlijk is het ontzettend vrij hier. Pff eigenlijk is er zoveel om te vertellen dat ik dit nu even ga beeindigen en later nogmaals zal schrijven.
Wat betreft het stiekem roken. Dat hoeft niet zo stiekem als ik dacht :P Ik hoef maar een paar meter buiten de ashram te chillen en ik kan roken dus aan mijn 4 pakjes heb ik helaas nooit genoeg..
Het mediteren gaat trouwens voor nu helemaal niet gezamenlijk dus dat wordt voor mij alsnog heel lastig om het te leren.
Het goeie nieuws is dat Amma wel naar de ashram komt op 4 of 5 dec. en in die week zal ik deelnemen aan de AIM meditatie. Een meditatiebeoefening samengesteld door Amma, en deze zal wel gezamelijk zijn waardoor ik sowieso dan wel zal leren mediteren.
Ik ga zometeen op zoek naar de seva-afdeling waar ik mij kan inschrijven voor vrijwilligerswerk.
Ik heb trouwens heerlijk kunnen ontbijten hier. Ze hebben hier een heerlijke westerse keuken dus dat afvallen zal wel meevallen uiteindelijk haha.
En.... Ik heb zonet 4 complete indische setjes kleding gekocht. Helemaal in stijil. De verkoper gaf me nog even mee dat het een goeie keuze was omdat ik eruit zag als een idioot in de ashram met mijn spijkerbroek en mn blousje. En ik moet zeggen: Wat super fijn in deze hitte.. Heerlijk!
Ik heb helaas nog geen fotos kunnen maken want ik begrijp nog niet hoe de electriciteit werkt in mijn appartjementje.
Ohh... Ik ben trouwens een uur geleden gewisseld van appartement want ik voelde me totaal niet prettig in de vorige. Had het gevoel dat ik de hele tijd op mn tenen moest lopen en een klein beetje hulp zou wel fijn zijn.
Ik heb net mn koffers verplaatst maar mn nieuwe kamergenoot nog niet leren kennen dus we zullen zien of dit wel de juiste keuze is geweest. Mischien wordt t wel een karma-kwestie haha.

Vanochtend vroeg heb ik op de rotsen aan de zee gezeten en vroeg ik me inderdaad af: Wat doe ik hier in godsnaam. Ook omdat alles zo ontzettend onduidelijk was en eigenlijk veel vrijer was dan ik had gewild op dat moment. Maar na het ontbijt heb ik gesproken met een hele lieve duitse vrouw die heeft besloten om hier te wonen en zij heeft mij van alles uitgelegd waardoor ik de moed weer terug heb gevonden en ik veel meer kan genieten van mjin reis. Om 5 uur is er een rondleiding die ik ook nog ga bijwonen en dan zal alles wel duidelijk zijn.
Zoals jullie zien heb ik een internetcafeetje gevonden. Aan de overkant van de rivier (van de ashram) die ik ben overgestoken met een soort gondelbootje. Zooooo leuk en mooi!!
En het verkeer is inderdaad zoals ik had verwacht. Er staan wel scheidingslijnen aangegeven op de weg maar die hebben eigenlijk geen nut. Gewoon lekker zigzaggen op de weg en toeteren wanneer je zin hebt. :D haaha.

Nou ik zal snel (hopelijk) fotos hierop zetten.

Dikke kus en knuffels uit India

  • 26 November 2014 - 19:28

    Sandra:

    Nicky!!!!!

    Wat goed om al zo snel iets van je te horen :D
    Super blij dat je ok bent..in ieder geval niet te vaak in
    je eentje op pad gaan ;) Benieuwd naar de foto's en je
    nieuwe look! ^^ Waarom hebben ze de gewone meditatie
    niet gezamenlijk? Heeeel veel succes, zo trots op jou!!!

    Tot je volgende schrijven,

    XoxoX Sandra

  • 26 November 2014 - 19:28

    Jasmin:

    Lieve Nicky,

    Fijn dat de reis goed is gegaan behalve de vertraging. Wat super leuk om allemaal te lezen!! Balen van je koffer, maar als je alles maar bij je hebt wat je echt nodig bent;) Hoezo kan je niet gezamenlijk mediteren? En wat moet je dan precies doen de hele dag?
    Beter dat je gewoon kan roken:p Ze hebben daar ook wel sigaretten toch? En vast veeeeeel goedkoper!!;) Leuk dat je al wat contacten hebt gemaakt en een betere kamer hebt gekregen!! Hoe warm is het daar? Spreekt de bevolking wel goed engels? Ben zo benieuwd naar wat je allemaal gaat doen en zien! Veel foto's maken he!

    Heel veel plezier lieverd, lekker genieten daar. En pas op met oversteken!!

  • 26 November 2014 - 19:30

    Jasmin:

    Mijn berichtje was nog niet af! Zet hem op topper, enjoy!! Dikke kus Jasmin

  • 26 November 2014 - 21:47

    Chelsey Ann Brooks:

    Lieve Nicky,

    fijn om van je te horen! Kan niet wachten om de foto's van je nieuwe look te zien!

    Nogmaals have fun! Enjoy life!

    Kisses and hugsss ! X

  • 28 November 2014 - 20:29

    Glenn:

    Nicky super verhaal zo waard voor een collum hahaha!!^^
    Ik hoop dat je leert inzien dat je sowieso niets moet maar wil
    alleen dat al zal een wonder voor je verrichten. Ik ben blij van je te horen.
    fijn dat je voor veel open staat
    lieve nicky ik hou van je en wens je een super avontuur!
    The adventure is just starting en nu al interessant
    enjoy nicky!!

    Miss you!

    Hugs and kisses

  • 03 December 2014 - 20:18

    Sylvana:

    Ik vraag me af of ik de rest wel wil lezen, want ik ben nu al stikjaloers!
    Wat ontzettend gaaf dat je deze bijzondere keus gemaakt hebt! Zo stoer!

    Haha, in je spijkerbroekie..... ik had ook nog wel wat geschikte kleding gehad :-p Heerlijk!

    Ik ga je verhalen lezen!

    Geniet Nikky! India is prachtig ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky

Living my dream! :)

Actief sinds 23 Nov. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3282

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 22 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: