Last week in Sivananda ashram - Reisverslag uit Kallidaikurichchi, India van Nicky Huhl - WaarBenJij.nu Last week in Sivananda ashram - Reisverslag uit Kallidaikurichchi, India van Nicky Huhl - WaarBenJij.nu

Last week in Sivananda ashram

Door: nicky huhl

Blijf op de hoogte en volg Nicky

11 December 2014 | India, Kallidaikurichchi

Ja.. waar moet ik beginnen..

Oke allereerst een paar gewoontes van Indische mensen. Indische mensen hebben de gewoonte om met hun hoofd te schudden. Zo'n beweging die wij maken als we willen zeggen: Mwaa... twijfelachtig.
Zo'n beweging maken hun bij bijna elke zin waarmee zij willen zeggen: "Het is oke". Het blijkt een teken van vertrouwen te zijn. Het heeft mij 1,5 week gekost om dit door te hebben hahah. Dus elke keer als ik iets wilde kopen en ik vroeg om de prijs waarbij ik de prijs en het hoofdschudje kreeg, vroeg ik het nog maar 3 x. "Is het nou Ja of Nee??"...
En het 2e punt is dat ze hier links rijden waardoor ik al een keer 15 min heb gewacht op de bus aan de verkeerde kant:P en word ik soms bijna aangereden.. Tis nog steeds wennen...

Dan de massage waarover ik vertelde. Die heb ik gehad. Een massage met heel veel kokosolie en lekker wrijven :P. Het was geen wahala massage maar fijn genoeg.
En...Het Hoogtepunt! Ik kan zowaar op mijn hoofd staan! :D Dat doel is dus al maar mooi bereikt!

Vorige week vrijdag ben ik op excursie geweest. Dit was echt een mooie dag en een perfecte gelegenheid om meer van de Indische cultuur te zien.
We vertrokken om 06.00 met een groep van 9 man en hebben een indisch paleis en 2 indische tempels bezocht. Hele mooie foto's kunnen maken in het paleis en een klein talentje in mezelf gevonden qua fotografie dus vanmiddag ga ik naar Trivandum om een camera te kopen (als die tenminste goedkoper zijn dan in NL).:P Lekker impulsief weer maar wie weet heb ik nu dan echt een hobby gevonden.
De laatste tempel was echt de moeite waard om te bezoeken. Zoveel history maar de tempel wordt ook nog volop gebruikt. Dus mannen met een ontbloot bovenlijf en hun gezichten beschildert in witte en rode lijnen liepen rond een standbeeld van de goden met hun bordje vol kaarsjes. Dan nog pilaren waarmee je (na heel hard rammen) muziek kan maken. En als laatste was er een soort ceremonie waarbij 20 mannen 1 voor 1 drie standbeelden (Shiva, Vishnoe en Krishna of Durga..) van weet ik hoeveel ton optillen om daarmee rond de tempel te lopen zodat deze goden kunnen zien hoe het gaat in de tempel. Als allerlaatste staken ze een kokosboom in brand.. wtf.. Een hele boom.. Ik heb daar een filmpje van die ik natuurlijk niet kan oploaden nu ;).
Als aller-allerlaatste zijn we naar het zuiderlijkste puntje van India gereist. Naar het punt waar de 3 zeeen samen komen; de Indische Oceaan, de Golf van Bengalen en de Arabische Zee (opgezocht op google:P).
Maar dat was wel even anders dan ik hier gewend ben moet ik zeggen. Een grotere stad waar dus veel meer bedelaars zijn. Kleine kinderen die smeken om een roepie waarbij ik continu in conflict ben of ik wel of niet iets moet geven want als je 1 kind iets geeft komen er honderden meer en misschien werken ze wel voor de "maffia" zoals in de film slumdog millionar. :P You never know ;)
Dus uiteindelijk heb ik 2 kinderen mijn pen gegeven.... ja..
Het gedeelte waar ik zit, het dorpje waar ik nu ben, daar is het vrij rustig en eigenlijk geen bedelaars. Ik ben ook niks gewend dus dat wordt nog wat zometeen in Trivandum.

De dagen daarna ben ik bij meditatie coaching geweest. Ik heb deze week zoveel geleerd over yoga en meditatie. In deze ashram beoefenen ze Mantra mediatie. Nooit bij stil gestaan dat er verschillende soorten meditatie zijn :P Maar goed.. dat houd in dat je je focust om een bepaalde zin door deze in jezelf te blijven herhalen tijdens de meditatie. Ik heb mijn mantra gekozen, namelijk:
" Samtosad anuttamah sukha-labhah "
Jaja.. :P En het betekent: From contentment comes supreme happiness.
Nu moet ik alleen nog iemand vinden die mij de uitspraak van deze mooie zin leert haha.
Zo heb ik ook geleerd dat de benen gekruist en de handen gevouwen of gevormd zijn tot en O zodat de energie in je lichaam blijft en de ruggengraat recht moet zijn omdat je anders de energie blokkeert (energie= de zuurstof die je inademt).
En als laatste maar eigenlijk het aller aller belangrijkste: hoe belangrijk goed ademen is. Rechtop zitten zodat er meer zuurstof naar je hersenen kan worden gevoerd. En echt, wauw, zoiets simpels kan zulke veranderingen in je leven brengen zoals meer energie en levenslust..

Nou iets totaal anders, dit moet ik even vertellen want het was te schattig, een vrouw uit Duitsland (ookal zo'n vrouw die 15 jaar jonger lijkt) zei 5 december tegen mij dat het "Sint Nicolas" was en dat ik er iets mee moest doen. Ik heb er verder niks mee gedaan.
Komt ze zaterdagochtend naar mijn bed, legt een reep chocola naast mijn hoofd en fluistert: Sint Nicholaaaaasss.... Ahh dat was leuk :)

De mensen komen en gaan in de Ashram dus leer veel nieuwe mensen kennen en eigenlijk is iedereen van de eerste week alweer vertrokken.
Nou zit ik er zelf ook aan te denken om verder te reizen ak maandag of dinsdag. Ik ga denk ik naar Varkala. Daar schijnt een heel mooi strand te zijn en heb al wat adressen van hotels en hostels. Ik ga denk ik eerst 2 dagen in een hotel en als afsluiter een weekend in een hostel.
Nou is er morgen weer een excursie naar Varkala, ik ga gewoon mee zodat ik weet hoe het er een beetje uitziet als ik zelf heenga.
En daar kan ik goed oefenen met het disciplineren van mijn brein want dan moet ik het echt helemaal alleen doen. Ja dat is mijn nieuwe levensmotto:
discipline the mind (klinkt ook zoveel beter in Engels;)).
Iedergeval, voor de leken onder ons:P, meditatie is alles behalve vaag en ik wil iedereen aanraden om meditatie te beoefenen. Het helpt je om je hoofd leeg te maken zodat er ruimte is voor echt nuttige zaken of gewoon voor rust ipv stress.
Dus mensen, ik zou zeggen, give it a try!! En hetzelfde geld voor yoga, je leert je stress weg te nemen en je wordt er lekker lenig van wat dan ook weer handig is voor andere doeleinden... ;)

Als laatste wil ik afsluiten met mijn ervaring gisteren met een vrouw uit italie (deze vrouw leek helaas voor haar wel 45) die zei dat ze ervaring had met tarotkaarten. Zij heeft gisteren voor mij kaarten gelegd waarbij ze van de begeleidende tekst af kon lezen dat ik eigenlijk een heel gelukkig leven ga hebben, rijk aan geluk, rijkdom, liefde.. Eigenlijk een heel mooi leven. Dus ookal heeft ze dit afgelezen van de paar briefjes die ze bij zich had, ik hou me hier graag aan vast :P:D <3

Ik ben blij met het vooruitzicht dat ik verder zal reizen maar deze ashram heeft mij precies gegeven waarnaar ik zocht en daarvoor ben ik heel dankbaar! :)

Nog maar 1,5 weekjes en dan alweer thuis.
Tot heel gauw lieve mensen!

  • 11 December 2014 - 08:50

    Nic :

    Lieve wereldreiziger,

    Wat een heerlijk verhaal!! Je hebt een tweede talent in je ontdekt en dat is schrijven. Je kan wel een blog beginnen over Nicky's World (engels :-) Goed van je dat je door reist. Je vindt meer mentale rust,door in beweging te blijven. Je schrijft niet over heimwee, dus dat waren gelukkig momenten. Hoop wel dat Davide meer gereageerd heeft.

    Lieve schat, ik geniet zo van jou. Moedig, geestig, avontuurlijk en open.
    Je gaat dit missen, zodra je weer studeert. Nathalie vertelde mij op de verjaardag van Fleur dat ze aangestoken was met het reisvirus en dat blijft zijn werk doen. Benieuwd hoe het jou vergaat. Maar eerst nog 1000% genieten en leren. Heeeeeel veel plezier daarbij en hoop snel weer iets van je te horen, lezen.

    Hou van je, xxx

    Pa

  • 11 December 2014 - 23:25

    Jasmin:

    Lieve Nicky,

    Wat een leuk verhaal weer!!:)
    Zo fijn om te horen dat je hebt gevonden wat je zocht, dat het je zo goed doet en dat je op je hoofd kan staan!! Wauw!
    Gaaf dat je ook doorreist, meer ervaring en verschillende mensen en methodes. Super goed van je!
    Je foto's zijn erg mooi en leuk om te zien allemaal, wat een mooi land zeg! En inderdaad zoals Nathalie zei, als je eenmaal begint met reizen wil je blijven reizen!! Zo knap van je dat je dit doet!
    Lekker genieten nog van de tijd die je daar hebt Nicky, ik kan niet wachten om al je verhalen te horen en je foto's te zien:)
    Enjoy life! Zet hem op topper, tot gauw :) Dikke kus!!

  • 12 December 2014 - 18:07

    Sandra Dorenbosch:

    Nicky wat ontzettend leuk om te lezen hoeveel initiatief je neemt in alles! Het was pas afgelopen kerst dat ik jou hoorde roepen dat Fleur had aangegeven dat ze niet alle verantwoordelijkheid voor jou en Charlaine meer wilde nemen. En kijk nu .... nog geen jaar verder en ondertussen grijp je alle verantwoordelijkheid die er maar genomen moet worden, echt ik ben super trots op je! Geweldig dat de yoga en meditatie je zoveel brengen. Ik ben ook gestart en inderdaad,je hebt gelijk, iedereen zou dit moeten doen.
    Nu nog anderhalve week en dan zit je eerste grote reis er op. Straks ben je Weer thuis bij al je vrienden en familie, terugdenkend aan je avontuur.... en dan weet je.... Ik Nicky Huhl ben een gezegende vrouw die een fantastisch liefdevol en gelukkig, rijk leven gaat krijgen . En dit alles heb je niet aan de tarotkaarten te danken maar Gewoon omdat jij Nicky bent ! ;-) dikke knuffel en tot snel. xxxussss

  • 12 December 2014 - 20:32

    Omaatje:

    12 december 20.16
    Mijn lieve Nicky, nou wat ben ik trots op jou!!!! Geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Dat zal je altijd bijblijven. We hebben zitten gieren van de lach om je verhalen en ik zei direct dat je schrijfster moet worden!!!
    't Is om te lezen een groot avontuur en wat fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt. Ik denk ook vast dat de yogalessen wat voor mij zouden zijn ,want 't is ook voor de ''oudjes hoor''. Wij zijn al bang dat je de smaak te pakken hebt en straks weer verdwijnt naar een ander ver oord. Maar kom eerst maar heel gauw weer thuis, dan kunnen we van je belevenissen genieten,wat we nu trouwens ook al doen .

    Dikke kus en heel veel sterkte en we denken aan je lieverd!!!!!

    En........doe erg voorzichtig in die drukke straten,

    Oma en Douwe.


  • 12 December 2014 - 22:53

    Mama:

    Lieve schat!
    Ja hoor. .eindelijk...je mana heeft door hoe je hier moet reageren. Wat een verhalen!!! GEWELDIG!
    En wat je vader nu pas weet te weten, wist ik allang!!!!!! Jij bent een groot schrijver.! (Ik heb wat dingetjes bewaard). Misschien zal je wel een groot journalist ofzo kunnen worden. ..of wat je maar...
    .eigenlijk wil ik simpelweg jou gelukkig zien!!!!!!! Ik hou van jou en je grote zussen, die jou net als ik zo ik zo missen!!!! Dikke dikke knuffel en duizenden kussen tot ... ik hou van jou!!!!!!

  • 13 December 2014 - 23:51

    Sandra:

    Hey meis,
    Wat fijn om te horen dat je zoveel bent gegroeid en nog elke dag leert plus dan ook nog eens zo geniet!
    Trots op je, kan niet wachten om alles te horen!! Wat gaat de tijd snel zeg.
    Zo snel voorbij en zoveel gedaan en gezien, super!! Geniet van de laatste mooie tijd daar!
    Zoals iedereen zegt;je schrijft zo leuk!! Moet je echt iets mee gaan doen :D
    Tot snel! Hare ohm, Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky

Living my dream! :)

Actief sinds 23 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1315
Totaal aantal bezoekers 3280

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 22 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: