Savananda Ashram - Reisverslag uit Kallidaikurichchi, India van Nicky Huhl - WaarBenJij.nu Savananda Ashram - Reisverslag uit Kallidaikurichchi, India van Nicky Huhl - WaarBenJij.nu

Savananda Ashram

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky

02 December 2014 | India, Kallidaikurichchi

Vandaag: Dinsdag 2-12-2014 13.22

Nou mijn avontuur in Ashram Amma duurde iets korter dan een maand. Het was een fijne plek om tot rust te komen na de lange reis maar ik begon me al snel te irriteren. Er hing geen leuke sfeer, de mensen waren allemaal vrij op zichzelf en er werd totaal niets georganiseerd zoals gezamenlijke meditatie enzo. En dat allemaal alleen omdat Amma er niet was. Nou was mijn doel opzich sowieso al niet om Amma te ontmoeten dus heb maar heel snel afscheid genomen van de ashram.
De keuze om van kamer te switchen was een heel goed idee want ik deelde een mooiere, schonere kamer met een vrouw van 35, al zou je zeggen dat ze 25 was, (misschien door de yoga ;)). Zij vertelde mij over een ashram waar zij zelf net vandaag kwam. Deze ashram bood wel een dagprogramma met 2x per dag 2 uur yoga en vaste tijden om gezamenlijk te mediteren. Dus zoals ik al zei ben ik zo snel mogelijk weggegaan. Mijn kamergenoot vertelde mij dat ik het beste met de trein kon gaan omdat dat goedkoper zou zijn en sowieso zou ik het moeten doen voor de ervaring opzich.
Nou dat heb ik geweten. Vrijdagochtend ben ik vertrokken. Eerst met de indische tuktuk, al noem je het hier anders. Vervolgens met de trein... Met een hitte van 30 graden was ik zeiknat van het zweet en heb ik mijn koffer een brug opgetild naar het laatste perron. Niemand kon Engels. Ik had het gevoel dat niemand me wilde helpen en de warmte was killing me. Ik begon spontaan te huilen op het stationnetje.. Uitgeput en een beetje radeloos.. Ja.. dit moest ik echt meemaken voor de ervaring...
Iedergeval, plots kwam er een indische vrouw die me heeft geholpen om een trein eerder te kunnen nemen en met een klein beetje bijbetalen zat ik in een trein met airco, jaaaa!!! Eenmaal aangekomen in trivandum (waar ik dacht dat de ashram was) zag ik de hel al voor mij om nogmaals de koffers de brug op te tillen. maar daar kwam mijn reddende engel, pakte mijn koffer op, zette t op zn hoofd en tilde mn koffer voor mij over de brug (zon brug die ook op station zwolle staat;)). Ik heb de man wel duizend keer bedankt tot ik er achter kwam dat hij natuurlijk betaald wilde worden hahaha.. Lekker naief weer.. :P Maar goed, dat was totaal geen probleem. Vervolgens 35 km met de taxi en daar was ik dan, in de nieuwe ashram!!

Oke deze ashram is totaal anders dan Amma, het is er schoon, netjes, een klein tikketlje centre parks achtig en je leert er ontzettend veel. Plus iedereen spreekt Engels (want jasmin, nee, ze spreken hier geen goed engels.. het minimale) en er zijn allemaal mensen net als mij op zoek naar zichzelf :P Nee gekheid.. Maar wel allerlei mensen van verschillende nationaliteiten (duits,zwitsers, engels, amerikaans, frans etc). Ze bieden ook een teacherprogram daarom is het nu druk in de ashram. Deze loopt ak zondag af dus dan zal het wel een stuk rustiger worden.
Mijn dag ziet er alsvolgt uit:

05.20: Wake-up bell
06.00: gezamenlijk mediteren (30min) en santsa (samen zingen)
07.30: Theetime (time to chill)
08.00: Yoga
10.00: Brunch maar eigenlijk is het ontbijt
10.15 - 14.00: Freetime
14.00: Een college (ssort van)
15.30: Yoga
18.00: avondeten
18.30-19.30: Helpen in " de boetiek" als 'seva' (vrijwiligerswerk)
20.00: Gezamenlijk mediteren en santsa (zingen)

Het klinkt heel strikt maar het valt opzich mee. Totaal geen moeite met vroeg opstaan. Wel met wachten tot 10.00 tot ik kan eten:P.
Ze zijn niet heel streng, zoals nu ben ik in het stadje kallikadu en hoef dus niet perse de colleges of yoga te volgen.
Nou de yoga, jeeeeeetje, ik wist niet dat dat zo zwaar was. Wat een work-out!!! Maar wel ontzettend goed voor je lijf en geest inderdaad.
Ik moet zeggen, het werkt echt wel. Ik voel me energieker (maar dat komt ook omdat k eindelijk weer een normaal ritme heb natuurlijk:P) en ik voel me rustiger en positiever. Ik lees veel tussendoor, app zo nu en dan met Davide :) en ontmoet heel veel nieuwe lieve leuke mensen. Morgen neem k denk ik een indische massage die heerlijk schijnt te zijn. Ik ben benieuwd. De indische liedjes is nog een beetje lastig om mee te zingen maar gaat steeds beter, net zoals het mediteren. Al moet ik zeggen dat het soms heel irritant is om voor alles wat je doet te bidden en te zingen. Maar goed, thats part of the deal ;). Het eten is over het algemeen wel lekker, niet veel afwisseling, rijst rijst en... ja rijst inderdaad. Maar wel met allemaal lekkere groenten en afwisselende sausjes. Beetje jammer daty ze vaak peper erdoor gooien want ik kan niet tegen pittig eten, neemt alle smaak weg dus soms proef ik helemaal niks :P Maar goed, ze hebben ook een "healthhut" waar ik fruit kan kopen en ja.. ik heb al veel koekjes gekocht in de boetiek.

Ik heb mijn ups en downs.. maar ook dat is part of the whole thing. Het gaat steeds beter en ik heb nog bijna 3 weken te gaan dus jaa.. ik denk wel dat ik als een ander, beter mens terug zal komen. Iedergeval zal ik op mn hoofd kunnen staan als ik terug ben en dat is al heel wat hahah.
Volgende week zal ik nog een keertje proberen een verslag te schrijven. Ik moet zeggen, ik heb het gevoel dat ik al een maand wegben omdat er zoveel nieuws op je af komt en ik mis iedereen soms al wel.. Niet altijd:P Maar soms heb je van die momenten dat ik des te dankbaarder bent voor mijn fijne leventje in NL :) (L)

Ik probeer via fb nog fotos te uploaden, het lukt niet met mijn telefoonkabel dusss... hoop dat het via tel wel zal lukken.

Serve, Love, Give, Purivy, en nog 2 dingen die ik even ben vergeten zijn de woorden van de filosofie van deze ashram :) Very Beautiful!

Lots of huggs to you all :)

  • 02 December 2014 - 23:28

    Nic:

    Stoere lieve Nicky,

    Dank je wel voor je enerverende en openhartige verslag. Je radeloosheid op het stationnetje biggelde over je gezicht en wat mooi dat die indische vrouw je verder hielp. Emoties hebben geen taal nodig om te communiceren. Wereldwijd verschillen we daarin nauwelijks en begrijpen elkaar zonder woorden.
    Nu zijn jouw huilbuien natuurlijk wel bekend en erg lawaaierig :-), maar goed, haar hoefde je niet te betalen voor de hulp.

    Ik had je gezicht wel willen zien, toen die 'drager' voor je bleef staan, in afwachting van een paar roepie. Waarschijnlijk had jij je hand al uitgestoken met een enthousiast lach '1000 times tenk yoe'.
    Jij zou het namelijk toch ook voor niets gedaan hebben, dus.. oke....yes.....oooh yes.....oohh...ooooooooohh.... dat...wait a minute.... pffff dacht dat hij me leuk vond.

    Maar wat een oase aan verschillende nationaliteiten. Allemaal gelijkgestemden met een eigen culturele achtergrond. Wat een rijkdom aan contacten kan je opdoen. Wat kan je wijzer worden. Deze vrienden kan je later bezoeken, op een van je andere reizen, om daar weer andere mensen te ontmoeten. Geniet ervan!

    Ben blij dat de gewenste houvast van een dagprogramma, voor je werkt. Je bioritme zal wel van slag zijn met pas 4 uur na het ontwaken iets in je maag te krijgen. Gelukkig is het elke keer een verrassing, lekkele lijst; lijst met groentesmaak, lijst met smakelijke groenten, lijst met groentesaus en lijst met groentesoep. Het is wel lekker gezond, je reinigt geest en lijf.

    Goed dat je leert op je kop te staan. Ik heb vaak op mijn kop gestaan om iets voor elkaar te krijgen bij je, maar dat heeft niet altijd geholpen. Jij leert het alvast voor later. Oh, voordat ik het vergeet: Wil je alsjeblieft je zangkunsten opnemen met je telefoon? Mag toch wel, dat moeten we zien en horen. In het Nicky Hindi

    Voor alles te bidden voor je iets doet is wel mindfullness, maar took tempo verlagend. Zie het elke keer als een ode aan de leraren van de middelbare school. Die hebben ook elke dag gebeden voor je, dat het goed met Nicky zal komen.

    En dat is helemaal gelukt, schat. Ik sprak net met San over je verslag en zij zei dat jij niet als een beter mens kan terug komen. Je bent al af, een werkelijk prachtig mens! Een moedige die rijker wordt, door de wereld een stukje van jou mee te geven. En dat kan alleen met ups en downs.

    Hou van je schat, xxx

    Pa & San




  • 03 December 2014 - 11:53

    Femtine:

    Lieve Nicky,

    Wat enig dit te lezen. Kijk nu al uit naar je volgende verslag!
    Heel veel plezier en zet 'm op : ))

    Hele dikke kus,
    Femtine

  • 03 December 2014 - 12:18

    Valerie:

    Zo leuk Nicky!!
    Heel leuk geschreven ook!
    Ik heb echt respect dat je dit helemaal in je uppie doet, echt heel cool!!
    Nog veel plezier en tot snel!!

    Xxx val

  • 03 December 2014 - 12:18

    Valerie:

    Zo leuk Nicky!!
    Heel leuk geschreven ook!
    Ik heb echt respect dat je dit helemaal in je uppie doet, echt heel cool!!
    Nog veel plezier en tot snel!!

    Xxx val

  • 03 December 2014 - 12:18

    Valerie:

    Zo leuk Nicky!!
    Heel leuk geschreven ook!
    Ik heb echt respect dat je dit helemaal in je uppie doet, echt heel cool!!
    Nog veel plezier en tot snel!!

    Xxx val

  • 03 December 2014 - 12:18

    Valerie:

    Zo leuk Nicky!!
    Heel leuk geschreven ook!
    Ik heb echt respect dat je dit helemaal in je uppie doet, echt heel cool!!
    Nog veel plezier en tot snel!!

    Xxx val

  • 03 December 2014 - 12:18

    Valerie:

    Zo leuk Nicky!!
    Heel leuk geschreven ook!
    Ik heb echt respect dat je dit helemaal in je uppie doet, echt heel cool!!
    Nog veel plezier en tot snel!!

    Xxx val

  • 03 December 2014 - 12:18

    Valerie:

    Zo leuk Nicky!!
    Heel leuk geschreven ook!
    Ik heb echt respect dat je dit helemaal in je uppie doet, echt heel cool!!
    Nog veel plezier en tot snel!!

    Xxx val

  • 03 December 2014 - 12:18

    Valerie:

    Zo leuk Nicky!!
    Heel leuk geschreven ook!
    Ik heb echt respect dat je dit helemaal in je uppie doet, echt heel cool!!
    Nog veel plezier en tot snel!!

    Xxx val

  • 03 December 2014 - 15:48

    Jasmin :

    Lieve Nicky,
    Leuk dat je toch weer een verhaal hebt geplaatst!! Ben je erg goed in!
    Wat jammer dat de eerste ashram geen succes was, super stoer dat je verder bent gaan kijken;) Ben blij dat de reis 'goed' is verlopen, en ja, die mensen doen echt niks gratis he!:p
    Geniet maar van die 30 graden, hier is het vet koud!!
    Heel leuk om je foto's op Facebook te zien, en het lijkt of je het echt naar je zin hebt.
    Zoals je vader en Sandra ook al zeiden: je bent al een super mens!! Ik hoop alleen dat je voor jezelf positiever zal denken, maar denk dat dat wel goed komt!
    Lieverd, zet hem op, nogmaals ik ben super trots op je! En als je weer een down moment hebt denk dan: Ik doe het toch maar even! In je eentje naar India, hoeveel mensen kunnen dat zeggen? Het zal uiteindelijk een super leerzame ervaring zijn die niemand je ooit kan afpakken! Ik hou van je topper, be safe! Dikke kus en knuffel Jasmin.

  • 03 December 2014 - 18:48

    Sandra De Boer:

    Lieve Nicky,

    Wat ben ik ontzettend blij voor jou om te horen dat het zo goed gaat!!!
    Heel goed van je dat je naar een andere Ashram bent gegaan,zo stoer =D
    Ben ook heel benieuwd naar hoe je mantra's zingt ;) en je mag me leren mediteren,
    plus yoga leren,lijkt me heel ontspannen!
    Drie weken zijn zo voorbij, je hebt zo'n stap gezet en ik denk dat we straks veel
    van je kunnen leren. Super trots op jou, veel succes nog en stay positive <3

    Hare ohm! XxxX Sandra

  • 03 December 2014 - 18:50

    Sandra De Boer:

    En idd je moet echt iets doen met schrijven, vet komisch!
    Blij dat je hulp kreeg met de trein en zoveel nieuwe mensen hebt ontmoet :)
    U go girl!!

  • 03 December 2014 - 20:29

    Sylvana:

    Hey Nikky,

    Ik heb met een lach op mijn gezicht je verhaal gelezen. Wat schrijf je fijn!

    Balen dat je eerste ashram niet was zoals je gehoopt had, maar alles heeft een reden. Je treinavontuur vergeet je in elkgeval nooit weer ;-) Heeft die vrouw toch gelijk gekregen!

    Geniet van de laatste weekjes daar! Voorzichtig aan doen!

    Liefs Sylvana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky

Living my dream! :)

Actief sinds 23 Nov. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 3285

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 22 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: